Bonje op de borden.

Sinterklaasje bonje bonje bonje. De tijd van het cadeautjes uitdelen staat voor de deur. De heren van KTV2 zaten blijkbaar al in die stemming. Alleen Wim Slootweg wist op knappe wijze zijn partij tegen Richard Deken te winnen en redde daarmee de eer. Het was het enige punt wat ons tweede team tegen Aartswoud3 wist binnen te harken. De anderen haalden jammer genoeg gezamenlijk een lange en korte rokade notatie.

Vanwege de bondswedstrijd stonden er nog maar 10 interne partijen op het programma. Een nieuw lid is via Arnold Hoogvliet meegekomen. Jan Warmenhoven is zijn naam, van harte welkom op onze schaakvereniging Jan. Arnold opperde dat het misschien wel een goed idee zou zijn dat als iemand een nieuw lid werft, dat diegene als bonus 50 punten bovenop zijn puntenaantal krijgt als extra stimulans. We zullen erover in beraad gaan als bestuur Arnold :-).

Teruggekomen van vakantie? was Cees Miedema er gelukkig ook weer. Dat hij het spelletje nog niet verleerd is, demonstreerde hij stoïcijns zittend achter het bord tegen Rowan Koomen. Cees speelde met zwart, en af en toe leek het of hij rapid aan het schaken was. Rowan vergaloppeerde zich aan het eind van het middenspel en kwam daardoor een loper achter te staan. De irritante pionzetten van Cees zorgden ervoor dat de Rowans koning steeds minder vluchtvelden kreeg waardoor het mat niet kon uitblijven.

Henk Keesman zingt deze week een ’troontje’ lager. De troon is overgenomen door een zekere T. B. te Hoorn. Of T.B.S? ervan uitgaande dat híj nu de senior is. Balla ruilde zijn dame voor twee torens in, en vanwege een penning op het witte paard, schaakte Henk lange tijd met een stuk minder. Henk, dapper gestreden, maar deze keer was Tom een maatje te groot. Volgende keer pak je hem gewoon weer, zoals je gewend bent om te doen!

DE EERSTE RONDE RAPIDCOMPETITIE STAAT INGEPLAND OP VRIJDAG 25 OKTOBER !!!

Klik hier voor de stand