Na wat technische computerproblemen is uw wedstrijdleider weer online te vinden. Met hulp van ons voormalige wedstrijdleider Adri Haakman is bij mij thuis de boel weer operationeel gemaakt, waarvoor dank Adri!

Het schaakseizoen 2023/-24 nadert steeds meer het einde. Bovenin is de strijd erg spannend, wie zal er dit jaar als kampioen uit de bus komen? Het verschil tussen de nummers 1 en 4 bedraagt slechts 154 punten, dus het kan nog alle kanten op. Wordt het Van der Zee, H. Keesman, Metten of Balla die er met de eerste prijs vandoor gaat?

In groep 2 gaat de strijd tussen Alex Brouwer en Axel Zee, alhoewel Mirsad Džaníć ook nog kans maakt om bovenaan in deze groep te eindigen.

In groep 3 zijn er ook nog drie kandidaten die kunnen winnen. Dat zijn Peter Stam, Werner de Groot en Ed Hoes.

In groep 4 lijkt de beslissing te vallen tussen de heren Hoogvliet. Abel staat wel 10 plaatsen hoger dan zijn pa, maar qua punten zou Arnold nog boven zijn zoon kunnen eindigen. Afgelopen vrijdag hield Arnold zijn hoofd koel door knap van Stephen Dekker te winnen. Abel speelde remise tegen Peter. Zodra het remiseaanbod van Peter op tafel lag, hoefde Abel geen seconde na te denken en nam het meteen aan.

Marco Groot had grote moeite met zijn tegenstander Eugene Koomen. In de laatste fase van hun partij werden van beide kanten kapitale blunders gemaakt. Een toren van Eugene kwam op een plek te staan dat die door een paard geslagen kon worden, maar door tijdsnood vergat Marco die te slaan. Marco hield nog paard/koning over en Eugene toren/koning. Zij kwamen remise overeen.

Khristy en Henri kwamen gelijkwaardig uit de opening en beide spelers hadden niet het doorzettingsvermogen om tot het gaatje te gaan. Henri en Khristy besloten ook het punt te delen.