De bondswedstrijd tegen Koedijk1 werd door KTV1 met 4-2 gewonnen. De fantastisch spelende Jeroen Graaf blijft extern de best presterende bondsspeler met 4 uit 4.

De jonge generatie van de avond presteerde uitermate goed. Ryan Klokkers wist Jur Visser te verslaan. Om 21:00 uur hoorde ik Jur al zeggen dat hij het eigenlijk al wel op kon geven. Jur had een aanval ingezet, maar die werd vakkundig door Ryan om zeep geholpen. De eerste overwinning voor Ace Kromwijk is ook een feit. Ace kon het volle punt bijschrijven in een duel met Mariusz Wojtkiewicz.

En dan is er nog onze talentvolle jongedame Khristy Tsap. Zij heeft onder meer les gehad van de vader en moeder van Anna Muzychuk, winnaar van het Women’s World Chess Championship 2015. In de strijd met wit bouwde Khristy zorgvuldig de stelling op tegen Arnold Hoogvliet. Op zet 13 speelde Arnold Dd7.

Tijd voor Khristy om toe te slaan. 14. Pxf6+, gxf6; 15. Lxh6 en wit staat 3.7 punten in de plus. Netjes gedaan mevrouw Tsap!

Een ander jonge speler van onze club wist op zeer knappe wijze te winnen van Cees Miedema. Abel Hoogvliet is zijn naam. Met een loper voor, maar een aantal pionnen achter, wist hij Cees gedisciplineerd van het bord te rammen.

De laatste partij die ik hier niet onbesproken kan laten is de strijd tussen Mirsad Džaníć en Peter Stam. Ik geloof het bijna niet. Het is gewoon onvoorstelbaar. Het is gewoon niet te geleueueueueueueueuven! De zwarte stukken (dame en paard) staan dichtbij de witte koning. Mirsad ziet een mat over het hoofd!! Peter Stam behaalt een zeer knappe overwinning. Gefeliciteerd Peter.

De oplossing van de puzzel van vorige week luidt als volgt: