Vrijdagavond stond de bondswedstrijd van K.T.V. (1) tegen Opening ’64 (2) op het programma. Ondanks dat we niet op volle oorlogsterkte waren, konden we de zege binnenhalen met 4,5-1,5. Door de bondswedstrijd en door 11 afzeggingen waren er 9 interne wedstrijden. En het bleek de avond van “eerste overwinningen” voor meerdere spelers.

Abel Hoogvliet heeft (zoals ik al had voorspeld) zijn eerste overwinning te pakken. Hij speelde met zwart tegen Jack Glas. Ga zo door Abel!

Voor Jur Visser geldt hetzelfde. Hij mocht met zwart tegen Mariusz Wojtkiewicz spelen en haalde knap de buit binnen. Jur stond op een gegeven moment een dame tegen een loper voor en bleef rustig de partij uitspelen.

Voor Joshua Tobelem is de eerste overwinning ook een feit. Hij speelde óók met zwart. Zarco Zwier was zijn tegenstander en die moest het onderspit delven tegen Joshua.

Hieronder nog een puzzel voor de liefhebbers. Wit heeft net Lxe5 gespeeld. Wat zijn de beste 3 vervolgzetten voor beide spelers?