Het is eind september en nog steeds lekker warm. Heerlijk die klimaatopwarming! Binnen is het zo’n 23,5 graden Celsius, en ons schaakklimaat is uitstekend gezien de gezellige mensen van waaruit onze club bestaat.

Het volgende slachtoffer van Chris Keesman is Marco Groot geworden. Na een aanval met een toren van Chris op een dame en loper van Marco, was het einde snel in zicht. De dame kon nog verplaatst worden en dekking geven aan de loper. Maar doordat de loper van Marco in de diagonaal van zijn koning stond, werd de loper toch geslagen. Wanneer Marco de toren op e3 zou terugslaan, dan kwam er een penning op zijn dame. Marco capituleerde meteen en feliciteerde Chris met zijn overwinning.

Een bijzonder knappe andere overwinning is die van Arnold Hoogvliet op Cees Miedema. Ik heb jammer genoeg weinig van deze partij meegekregen, maar ik ben blij verrast dat we er weer een aantal Hoogvlieg(t)ers bij hebben op onze schaakclub.

Dat ik samen met Mirsad Džaníć midden op de avond buiten stond, vertelde Mirsad wat voor snode plannen hij had op het bord in zijn partij tegen Alex Brouwer. Mirsad was zichtbaar gelukkig met een brede grijns op zijn gezicht. En blijkbaar heeft hij op dat moment al goed inzicht gehad welke kant de partij zou opgaan, gezien de winst die hij uiteindelijk behaalde.

Na een niet al te lange uitvoerige strijd, besloten Joshua Tobelem en Khristy Tsap om het punt te delen. Jouw eerste halve punt is binnen Joshua, op naar de eerste overwinning.

Nizar Alayoubi is de laatste weken ook lekker aan de weg aan het timmeren. Alweer 3 overwinningen op rij en deze keer was Herman van Stralen de pineut. Netjes gespeeld Nizar!

Wit is aan zet en staat een stuk achter! Komt wit hier nog uit? Of gaat zwart met de overwinning aan de haal?