Beste leden,

Naar aanleiding van de persconferentie van Mark Rutte afgelopen dinsdag 21 April 2020, waarin hij aankondigde dat alle huidige maatregelen m.b.t COVID-19 verlengd worden tot en met 20 mei, kunnen wij als bestuur van K.T.V. niet anders concluderen dan dat het lopende seizoen ten einde is.

Wij hebben dan ook formeel het besluit genomen dat er dit seizoen niet meer geschaakt wordt.

De laatste competitieronde van dit seizoen is dus op vrijdag 6 maart gespeeld, na ongeveer 2/3de van de totale competitie.

Zowel de interne- als externe competitie worden niet meer uitgespeeld.

Alhoewel er nog geen richtinggevende adviezen vanuit de NHSB / KNSB tot ons gekomen zijn hebben wij besloten de interne competitie, seizoen 2019-2020, in zijn geheel te laten vervallen.

Er wordt geen definitieve ranglijst opgemaakt, er worden geen prijs winnaars gehuldigd op de ALV , en de huidige ranglijst gaat ook niet gebruikt worden voor de indeling van de interne- en externe competitie in het volgende seizoen.

Het bestuur zal met een voorstel hiervoor komen op de Algemene Leden Vergadering eind Augustus.

Daarnaast zullen wij nadenken over een financiële genoegdoening voor het feit dat de leden 3 maanden lang niet hebben kunnen schaken in de Nieuwe Doelen.

Het is een bijzondere periode in het leven van ons allemaal, wekenlang is en wordt onze bewegingsvrijheid beperkt om zo onszelf en de oudere mensen in de samenleving zo goed mogelijk te beschermen tegen het Corona virus, waar op dit moment nog geen vaccin voor is.

We gaan een onzekere tijd tegemoet, waarin het maar de vraag is wanneer en of wij weer terugkeren naar de voor ons zo bekende “ normale “ samenleving.

En wat gaat dit voor de door ons zo geliefde schaaksport betekenen?

De komende tijd zullen we langzaam maar zeker antwoorden gaan krijgen op deze en andere vragen die ons bezighouden.

Voor nu is het allerbelangrijkste dat wij, jullie en iedereen die jullie lief hebben gezond zijn en gezond blijven.

Ik spreek hierbij de wens uit dat wij elkaar allen in goede gezondheid eind augustus weer gaan zien.

Namen het voltallige bestuur van schaakvereniging K.T.V,

Marco Groot, voorzitter