Als nieuwe wedstrijdleider doe ik het niet zo goed volgens Tom Balla . En dat ben ik helemaal met hem eens. Maar liefst 16 afzeggingen en door oneven aantal moest nummer 17 ook nog afgebeld worden. Maar ik ga toch nog ‘ff’ ’n tijdje door als wedstrijdleider als jullie het goed vinden.

Wij konden op onze club weer een nieuw lid verwelkomen, Marius Wojtkiewicz. Marius, van harte welkom op onze schaakclub K.T.V. . Heel veel plezier toegewenst.

In de strijd bovenaan deed Jeroen Graaf een moedige poging om Henk Keesman de eerste nul te bezorgen. Tom, Vasco en Chris hadden al €100,- geboden, maar ja, Henk bood meer. Na een kapitale blunder op zet 33 van Jeroen, en allebei nog 5 minuten op de klok, werd de partij door Jeroen op zet 39 opgegeven. Henk Keesman, 7 gespeeld en 7 gewonnen. Zeer knap Henk!

Deze stelling is van Axel-Alex. Wit is hier aan zet. De open C-lijn is door Alex ingenomen en zwart staat hier al 2.0 punten voor. Aan de foto hieronder kun je aan de relaxte houding van Alex al zien, dat hij alle schaakproblemen van de wereld al heeft opgelost. En dat bleek terecht te zijn. Goed gedaan Alex. Werk aan de winkel Axel!!

Rowan Koomen boekte een mooie overwinning op Sonny Pronk. Rowan, ik ben blij dat je mijn schaaklessen van jaren geleden nog steeds ten uitvoer weet te brengen. Ga zo door!