Ons nieuwe schaakseizoen 2023-2024 is weer begonnen. Als jullie kersverse wedstrijdleider was ik verheugd te zien dat er een hoge opkomst was, en dat ik niemand hoefde af te bellen. Maar liefst 14 partijen werden er gespeeld. AndrĂ© Mantel behaalde een knappe overwinning op Arnold Hoogvliet. Arnold had een mat in 3-dreiging, maar AndrĂ© wist de winst toch binnen te halen. Opmerkelijk waren ook de prestaties tegen onze voormalige kampioenen. Cees van de Zee had moeite in de partij tegen Henk van Ginkel. Henk stond iets beter, maar doordat hij zeer lange tijd meer dan 20 minuten achterstond, kon hij dit niet verzilveren. Zij deelden uiteindelijk het punt. Jack Glas speelde een zeer degelijke pot tegen Tom Balla. In een net iets nauwkeuriger eindspel wist Tom toch te winnen. “Vezelluf”, zou hij zeggen. Het lijkt of alle jeugdspelers het op een akkoordje hebben gegooid. Niets is minder waar, ze hebben allemaal gestreden voor een overwinning, maar zij behaalden allen een remise. (Sorry Sonny, maar ik schaar je deze keer voor het gemak even onder jeugd.)