In de laatste ronde van de competitie was het in de meeste groepen nog spannend wie de nummer 1 positie zou gaan bekleden in de verschillende groepen.

Marco Groot begon de avond met een korte terugblik op een seizoen waarbij we veel verschillende momenten en met veel verschillende speellengtes geschaakt hebben. Door Corona en de maatregelen waren we genoodzaakt om regelmatig de geplande avond in te korten of te verplaatsen naar de zaterdag. Ook hebben we een keer niet kunnen schaken doordat er een zeer zware storm over Nederland ging. Al met al hebben we toch het overgrote deel kunnen schaken en was het tot de laatste ronde in de meeste groepen spannend.

In de laatste ronde ging Marco Groot aan kop, kort daarop volgend Cees van der Zee. In een onderling duel moesten zij bepalen wie de kampioen van KTV 2021-2022 ging worden. Cees van der Zee wist de winst aan het eind van de avond binnen te halen waardoor Cees de nieuwe kampioen is van KTV.

In groep 2 ging het tussen Theo Weel en Eugene Koomen, Theo had aan een remise genoeg. Eugene stond lange tijd 1 pion voor maar in het eindspel verloor Eugene deze pion, waarop Theo remise aanbood. Eugene ging hier niet mee akkoord en speelde verder waarin het eindspel bleek dat het oppositiespel van Eugene hem de winst kon brengen en dus ook de overwinning in groep 2.

In groep 3 kon Daniel Verberne de winst binnenhalen als hij minimaal remise speelde tegen Henri Stouten. In het middenspel vergaloppeerde Henri zich door een toren op een positie te zetten waarbij Daniel deze zonder problemen kon pakken. Na deze blunder, waarbij Henri dacht dat de toren wel gedekt zou zijn, was de overwinning voor Daniel een feit. Hiermee wist Daniel groep 3 te winnen en mag hij, na een zeer goed seizoen, volgende jaar in groep 2 uitkomen.

Groep 4 was minder spannend, hier was de uitslag al bekend en Nizar Alayoubi heeft deze groep overtuigend gewonnen met op de tweede plaats André Mantel.