Op dit moment, 17 mei, hoor ik eigenlijk een stuk te schrijven over de spannende strijd die plaatsvindt in de verschillende groepen. Wie wordt de clubkampioen?, wie kan er nog groepswinnaar worden? en wie wordt de hoogste stijger? Helaas de competitie van 2020-2021 bestond maar uit 5 rondes. We begonnen met frisse moed, met wat aanpassingen, aan de competitie maar werden ingehaald door het corona-virus. Dit virus heeft ons land dit jaar stilgezet. Een jaar waarin weinig werd georganiseerd en we aan strikte regels gebonden waren.

Het lijkt er op, mede door de vaccinaties, dat het virus op zijn retour is. Hoe het verder zal gaan weet niemand maar we hopen dat we het volgende seizoen weer met elkaar en tegen elkaar te kunnen schaken.

Vanwege de korte duur van de competitie heeft het bestuur besloten om een gedeelte van de betaalde contributie terug te storten naar de leden. In totaal zal er in juni een bedrag van 40 Euro teruggestort worden op jullie rekeningen.

KTV Online toernooi.

Normaal gesproken was de laatste avond van het seizoen altijd de avond van het KTV-snelschaaktoernooi. Dit jaar zal dit niet plaatsvinden in de Nieuwe Doelen. Wel heeft het bestuur gedacht dat het leuk is om toch het schaakseizoen 2020-2021 af te sluiten met een (open)KTV Online toernooi. Dit zal dan plaatsvinden via Chess.com op vrijdagavond 4 juni om 20.00 Dit platform wordt wekelijks al gebruikt om toch de nodige schaakvitamines op te doen.

We hopen dan ook op een goede opkomst op deze laatste schaakavond van dit seizoen. Mochten jullie willen weten hoe je je aan kan melden op chess.com, of wil je uitleg hebben over de werking van deze site , kan je contact opnemen met Alex Brouwer(06-54288834)