Voor de laatste ronde van de interne competitie 2018-2019 besloten een flink aantal leden dat 35 rondes wel voldoende was, dit resulteerde in een flink aantal afzeggingen. Er werden deze avond 11 partijen gespeeld waarbij het nog om de prijzen ging in groep 4

Rowan Koomen stond voor aanvang van de wedstrijd 28 punten voor op de nummer twee in groep 4, Daniel Verberne. Rowan speelde zijn partij tegen Herman van Stralen en Daniel speelde zijn partij tegen Henri Stouten. De partijen werden naast elkaar gespeeld zodat beide kemphanen elkaar goed in de gaten konden houden. Daniel was als eerste klaar en sloot zijn partij af met een knappe overwinning op Henri. Het leek erop dat Herman zijn partij ging winnen ten koste van Rowan. Maar Herman van Stralen bood op een gegeven moment remise aan wat Rowan gelijk accepteerde.

Hierdoor wist Daniel 28 punten in te lopen op Rowan wat resulteert in een gelijke stand in groep 4. Beide sluiten het seizoen af met 1066 punten. Aanzienlijk meer dan vorig jaar. Ook de nummer 3 van groep 4, Stephen Dekker, wist een grote vooruitgang te boeken ten opzichte van vorig jaar. Hij wist zijn partij tegen Jur Visser winnend af te sluiten. Het podium in groep 4 bestaat dan ook volledig uit de jonge garde. Een zeer goed resultaat in hun tweede seizoen bij de senioren. Gefeliciteerd.