Afgelopen maandag heeft het kabinet weer strengere maatregelen ingevoerd ter voorkoming van Corona-besmettingen. Deze maatregelen hebben direct gevolgen voor het vervolgen van de interne schaakcompetitie.

Doordat de Nieuwe Doelen om 22:00 zijn deuren moet sluiten zijn wij genoodzaakt om de clubavond anders in te delen. We zijn van mening dat we de competitie wel willen blijven voortzetten maar dan onder andere voorwaarden.

We beginnen de schaakavond om 20:00. Iedereen krijgt per partij per persoon 45 minuten zonder toevoeging per zet. Dit houdt dus in dat de partij om 21:30 afgerond zal zijn. We zijn dan ook genoodzaakt om de klok aan te zetten als een persoon nog niet aanwezig is(uiterlijk 20:15), dit om de eindtijd te kunnen garanderen. Ook mag de klok tussentijds niet stilgezet worden.

We zijn aan een maximum gebonden als het gaat om aantal schakers in de zaal. Dit is vastgesteld op 30. Aangezien we meer leden hebben kan dit een probleem opleveren. Meestal zijn er afmeldingen waardoor we niet boven de 30 personen uitkomen. Mocht er een avond minder afmeldingen zijn, zijn we genoodzaakt om een aantal personen te bellen dat zij die avond niet kunnen schaken. Dit zullen we zoveel mogelijk gespreid over de leden doen.

Op deze manier hopen we de schaakcompetitie door te laten gaan om zo onze sport toch uit te kunnen oefenen.

Het voltallige KTV bestuur.